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Problems with Telefonica ?


Minecar
26/01/2008, 09:28
Pumper,

Have you been a client of France Telecom (called Orange in spain) ?

I think they are not (as far) as Telefonica... (it's only my opinion)

--

Pumper

Has sido cliente de France Telecom (se llama Orange en España) ?

Me parece que no son (ni de lejos) como Telefonica... (es sólo mi opinión)

pumper
25/01/2008, 21:39
Y france telecom.
Que es ex-monopolio de francia si no recuerdo mal.
Es tan estupida como telefonica.
Un saludo.


And France Telecom.
Is former monopoly france if I remember correctly.
It is as stupid as telefonica.
Thank you.

lecden
20/01/2008, 22:23
Merci Octave pour ton message sur la résolution en cours de ce problème qui pénalise stupidement aussi bien les internautes de Telefonica que les sites web de clients OVH inaccessibles du réseau Telefonica et qui de plus vous met dans une situation délicate quant aux services d'OVH España.
A t'on un délai de remise en service de la part de Telefonica ? En cette nouvelle période de l'année, chaque heure qui s'écoule sans pouvoir accéder à nos sites nous porte préjudice...

------
Para los que prefieren una traducción :
Gracias Octave por tu mensaje sobre la resolución en proceso de este problema que penaliza estúpidamente los internautas de Telefonica, las webs de clientes OVH inasequibles desde la red de Telefonica y que ademas os pone en una situación delicada cuanto a los servicios de OVH España.
¿Tenemos un plazo de reinicio de servicio por parte de Telefonica ? En esta nueva temporada del año, cada hora que pasa sin poder acceder a nuestros sitios, nos perjudica...

oles@ovh.net
20/01/2008, 22:00
lecden a écrit:

telefonica has a very aggressif/stupid abuse service. we are
working with them to create a relationship with telefonica
to resolv all abuses problems (like we do with lot of anothers
ISP).

lecden
20/01/2008, 00:25
Octave, si celà peut vous aider à résoudre le problème de blocage des 90plan depuis Telefonica España, voici un traceroute depuis leur réseau :

Détermination de l'itinéraire vers 90plan.ovh.net [213.186.33.2]
avec un maximum de 30 sauts :

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 43 ms 43 ms 43 ms 10.0.181.1
3 44 ms 43 ms 44 ms 145.Red-80-58-123.staticIP.rima-tde.net [80.58.1
23.145]
4 * * * Délai d'attente de la demande dépassé.
5 * * * Délai d'attente de la demande dépassé.
6 * * * Délai d'attente de la demande dépassé.
7 * * * Délai d'attente de la demande dépassé.
8 * * * Délai d'attente de la demande dépassé.
9 * * * Délai d'attente de la demande dépassé.
10 * * * Délai d'attente de la demande dépassé.

nautalia
18/09/2007, 11:27
Thanks for the effort so that the servant works well. I am glad of to have put my confidence in OVH. And thanks also to the translator of Google.

Gura
17/09/2007, 22:34
Tranks

I am using Telefonica 8mbps/640 kbps in Madrid and 2mbps/2mbps with Jazztel and I haven't any problem.

KR,

oles@ovh.net
17/09/2007, 22:20
nautalia a écrit:
>
> Escribí el anterior mensaje el pasado día 9 y hoy, tras una semana y un
> día, puedo decir que en todo este tiempo me ha funcionado perfectamente
> las descargas desde mi servidor OVH con mi ADSL de Telefónonica, con
> velocidades de 280 KB/seg a 310 KB/seg.
>
> O sea, que ya se ha solucionado.
>
> No sé cómo pero espero que dure para siempre.


We are working with Telefonica to create a private peering
which would allow to get the good quality of connexion. It
takes too much time


nautalia
17/09/2007, 10:50
Escribí el anterior mensaje el pasado día 9 y hoy, tras una semana y un día, puedo decir que en todo este tiempo me ha funcionado perfectamente las descargas desde mi servidor OVH con mi ADSL de Telefónonica, con velocidades de 280 KB/seg a 310 KB/seg.

O sea, que ya se ha solucionado.

No sé cómo pero espero que dure para siempre.

nautalia
13/09/2007, 16:41
Confío en que OVH dice lo cierto cuando indica que el problema tiene el origen en Telefónica.

Lo extraño es que a veces funciona a máxima velocidad. No lo entiendo pero puedo deducir que el problema no es permanente.

Gracias por tu aclaración, y seguiré esperando una respuesta "oficial".

Nautalia

|DeuS|
12/09/2007, 08:44
natalia,

el problema es de telefonica y en ovh no pueden hacer nada... segun estube hablando con Ruben Vidal de OVH.... la infraestructura de telefonica es poco sofisitcada (creo q esto ya los abiamos todos...) Y efectivamente estubimos haciendo algunas comprobaciones y me demostro que no era problema en la red de ovh sino en muchas mas redes en toda europa... que una vez sales con una conexion de telefonica fuera de españa a segun que redes y segun porque routers suyos.... tienes un ping muy alto y el limite de ancho de band apor conexion es MUY bajo 30kb/s.

nautalia
10/09/2007, 14:37
Dentro de 5 días hará un mes y sigo igual o peor.

Por favor, espero la respuesta ofrecida.

Gracias.

chpod
03/09/2007, 16:41
Hi all,

I also have trouble with ovh <> telefonica links.

I measured a 20 KB/s download limit around January, but this did already exist before.

This graph shows the download speed from 90plan for one day, around 20th of August.
http://chpod.free.fr/screenshots/dlcyc-day.png
  • from 2am till 12-14pm (night + morning): nominal speed (300 KB/s download with 3Mb ADSL)
  • from 12-14am till 2am (day + evening): speed usually limited around 20KB/s.


A weekly view of the download speed from 90plan looks like:
http://chpod.free.fr/screenshots/dlcyc-week.png

As a comparison, download speed with the also french hosting service "free" is much better, but also suffers limitations:
http://chpod.free.fr/screenshots/dlfree-week.png

When I talked with Telefonica people about this whole matter in January, they told me that the trouble was coming from an "overfull link Madrid-Paris". They told me that when subscribing to the static IP options, they would make an entry in their routing tables so that the data flow between "my ADSL" and OVH would go through London. That would have solved the problem only for me. I refused because I prefer to see how "real spanish" people can navigate on my web sites.

My current subscription with OVH expires mid September, so I would like to know if it is worth expecting a better service when renewing

Regards,
chpod

boinker
28/08/2007, 19:25
Cita Publicado inicialmente por oles@ovh.net
please give me your IP, so I will traceroute to you too.

boinker a écrit:
Sorry, I didn't see this comment.

My IP:

83.59.109.43 (43.Red-83-59-109.dynamicIP.rima-tde.net)

Regards, and sorry again.

nautalia
16/08/2007, 09:06
Esperaremos dos semanas con la esperanza de que se resuelva el problema de Telefónica. Gracias.

xavisent
15/08/2007, 13:51
Thank you Octave, the continuos speeds problems
with telefonica makes us lots of headhaches, and
most of us have to move our boxs to another operators,
because enterprises usually uses telefonica.

I think the problem is finally in way of resolution

Best regards, and thank you.

oles@ovh.net
15/08/2007, 09:00
pumper a écrit:
>
> Very slow dowloads , slows webs


please give me 3 weeks. I hope to change the routing to
a stable peering with telefonica.


pumper
14/08/2007, 13:17
Very slow dowloads , slows webs
2 44 ms 43 ms 42 ms 192.168.153.1
3 45 ms 44 ms 43 ms 20.Red-80-58-23.staticIP.rima-tde.net [80.58.2
0]
4 51 ms 51 ms 50 ms TdE-Rima-So6-0-0-0-grtmadde2.red.telefonica-wh
sale.net [84.16.8.118]
5 83 ms 50 ms 49 ms So6-0-0-0-grtmadde2.red.telefonica.wholesale.n
[84.16.8.117]
6 50 ms 49 ms 49 ms GE4-0-0-0-grtmadde1.red.telefonica-wholesale.n
[213.140.38.169]
7 75 ms 76 ms 76 ms So3-3-0-0-grtparix1.red.telefonica-wholesale.n
[213.140.43.218]
8 86 ms 85 ms 84 ms Ovh.sfinx.tm.fr [194.68.129.144]
9 96 ms 87 ms 87 ms p19-57-6k.routers.ovh.net [213.251.130.97]
10 85 ms 85 ms 82 ms 90plan.ovh.net [87.98.231.2]

nautalia
14/08/2007, 11:08
IP FIJA: 80.33.69.246.

Valor DNS de MI IP: 246.Red-80-33-69.staticIP.rima-tde.net

oles@ovh.net
13/08/2007, 23:10
xavisent a écrit:
>
> I believe that spanish support team have lots of threads about this
> isue.
> In this forum you can find lot of posts about this, last one is on
> http://foros.ovh.es/showthread.php?t=153
>
> The problem seems to be that telefonica limits the speed per
> connection.


I'm not working on the things like "seem". I need the proofs
and see the problem in my console. Can you give me the proofs
of the problems ? it will allow me to fix it.


oles@ovh.net
13/08/2007, 23:10
please give me your IP, so I will traceroute to you too.

boinker a écrit:

xavisent
13/08/2007, 19:52
I believe that spanish support team have lots of threads about this isue.
In this forum you can find lot of posts about this, last one is on http://foros.ovh.es/showthread.php?t=153

The problem seems to be that telefonica limits the speed per connection.
If you use download accelerators, it will not be signifcant, but with
direct connection, the speed will be decreasing with evolution of the
day (at 7am ussually goes to the maximun and at 14pm usuallys goes
down drastically.

Please refer with the help of spanish team to the more users experience.

This problem it's not only with OVH, and usually happens with other datacenters, that don't pass by espanix or with operators that don't have direct link with telefonica.

boinker
13/08/2007, 16:09
Hi Octave,

I think I haven't problem with my Telefonica ADSL, but I'll put my feedback here anyway, maybe will be helpful:

pablo@crow:~$ ping www.arqoiris.es
PING arqoiris.es (87.98.231.2) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 90plan.ovh.net (87.98.231.2): icmp_seq=1 ttl=119 time=105 ms
64 bytes from 90plan.ovh.net (87.98.231.2): icmp_seq=2 ttl=119 time=97.2 ms
64 bytes from 90plan.ovh.net (87.98.231.2): icmp_seq=3 ttl=119 time=99.0 ms
64 bytes from 90plan.ovh.net (87.98.231.2): icmp_seq=4 ttl=119 time=101 ms

pablo@crow:~$ traceroute www.arqoiris.es
traceroute to arqoiris.es (87.98.231.2), 30 hops max, 40 byte packets
1 192.168.250.1 (192.168.250.1) 1.505 ms 1.459 ms 1.468 ms
2 192.168.153.1 (192.168.153.1) 41.570 ms 40.475 ms 42.761 ms
3 161.Red-81-46-53.staticIP.rima-tde.net (81.46.53.161) 42.642 ms 42.764 ms 43.228 ms
4 84.16.8.126 (84.16.8.126) 60.363 ms 62.424 ms 58.046 ms
5 84.16.8.125 (84.16.8.125) 54.415 ms 54.345 ms 54.423 ms
6 So-7-1-0-0-grtlontl3.red.telefonica-wholesale.net (213.140.43.146) 87.294 ms So6-0-0-0-grtlontl3.red.telefonica-wholesale.net (213.140.36.226) 82.563 ms 83.517 ms
7 sw1.tc.lon.ovh.net (195.66.224.220) 100.773 ms 96.898 ms 96.895 ms
8 p19-57-6k.routers.ovh.net (213.251.130.225) 93.030 ms 101.758 ms 97.046 ms
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *

Etc :-)

Regards,

nautalia
13/08/2007, 15:16
Me considero un afectado de Telefónica. Tengo un servidor dedicado en OVH y tengo unos problemas que resuelve Telefónica diciéndome que garantizan la navegación no la descarga. Son únicos.

Si descargo la foto http://www.nautalia.org/prueba/Galicia-verde.JPG puedo tardar, según ocasiones, desde 6 segundos a 2 minutos.

Un ping y tracert ahora mismo, que me he sorprendido de lo lento que ha salido:

Microsoft Windows [Versión 6.0.6000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Reservados todos los derechos.

C:\Users\Administrador>ping www.nautalia.org

Haciendo ping a nautalia.org [91.121.71.81] con 32 bytes de datos:

Respuesta desde 91.121.71.81: bytes=32 tiempo=201ms TTL=54
Respuesta desde 91.121.71.81: bytes=32 tiempo=199ms TTL=54
Respuesta desde 91.121.71.81: bytes=32 tiempo=215ms TTL=54
Respuesta desde 91.121.71.81: bytes=32 tiempo=214ms TTL=52

Estadísticas de ping para 91.121.71.81:
Paquetes: enviados = 4, recibidos = 4, perdidos = 0
(0% perdidos),
Tiempos aproximados de ida y vuelta en milisegundos:
Mínimo = 199ms, Máximo = 215ms, Media = 207ms

C:\Users\Administrador>tracert www.nautalia.org

Traza a la dirección nautalia.org [91.121.71.81]
sobre un máximo de 30 saltos:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 202 ms 131 ms 135 ms 192.168.153.1
3 167 ms 163 ms 156 ms 34.Red-80-58-122.staticIP.rima-tde.net [80.58.12
2.34]
4 152 ms 198 ms 128 ms So-5-0-0-0-grtmadde2.red.telefonica-wholesale.ne
t.9.16.84.in-addr.arpa [84.16.9.165]
5 198 ms 146 ms 172 ms GE0-1-0-0-grtmadde1.red.telefonica-wholesale.net
[213.140.38.45]
6 213 ms 198 ms 195 ms So3-3-0-0-grtparix1.red.telefonica-wholesale.net
[213.140.43.218]
7 208 ms 198 ms 204 ms Ovh.sfinx.tm.fr [194.68.129.144]
8 212 ms 202 ms 203 ms gsw-1-6k.routers.ovh.net [213.251.190.9]
9 216 ms 216 ms 214 ms 10giga.rbx-1-6k.routers.ovh.net [213.186.32.226]

10 229 ms 215 ms 213 ms rbx-17-m1.routers.ovh.net [213.251.191.46]
11 213 ms 213 ms 232 ms ns26180.ovh.net [91.121.71.81]

Traza completa.


Mi ADSL es de 3 Megas.

oles@ovh.net
12/08/2007, 17:45
pumper a écrit:
>
> yes is slow and ping high


can you show me how do you see "it's slow"
and "the ping is high". a traceroute ? a file
download ?


pumper
12/08/2007, 12:41
yes is slow and ping high

oles@ovh.net
12/08/2007, 11:55
Hi,
Do you have any problems with Telefonica ? If yes, please give
us a feedback so we will fix it.

Thanks in advance
Regards,
Octave